Hoe wordt gemeten bij de matrix boarden "naar Rotterdam xx minuten"?

Hier en daar staan weleens van die matrix boarden die aangeven hoelang het duurt om bij een bepaalde stad te arriveren. Echter, als ik mij netjes aan de maximale snelheid houd, en niet door rood rijdt, dan haal ik die tijd nooit. Dus hoe wordt die tijd dan gemeten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet door rood rijd? Die borden zijn tot een stad, niet tot in een centrum. Op de snelweg staan over het algemeen geen verkeerslichten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus hoe wordt die tijd dan gemeten? Tot de afslag, niet tot het centrum oid.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De boarden staan ook weleens op provinciale wegen, dus wel degelijk op wegen met stoplichten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan zullen geen stoplichtwachttijden meegenomen zijn. Dus een ambtenaar heeft de afstand genomen en deze gedeeld door het aantal km/u wat je mag rijden. Je zou dus met een stopwatch moeten werken en deze pauzeren tijdens het wachten voor een verkeerslicht en dan zelfs de optrek/afrem tijd afstand eruit moeten calculeren. Of makkelijker op google earth de afstand berekenen en delen door de snelheid (of precies andersom natuurlijk). ps.
Hoewel matrix misschien een Engels woord lijkt, is dat het niet. Je kan dus gerust borden zeggen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Matrixbord
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb juist het idee dat de tijden die op op de DRIPs worden weergegeven redelijk kloppen.

Het beste antwoord

De lussen in het wegdek geven informatie hoe druk het is en hoe snel men rijdt. De afstand van de matrixborden tot b.v. Rotterdam is bekend. Dan is het makkelijk uitrekenen hoe lang je er over zult doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
En de tijd is tot aan de plek waar je de snelweg verlaat en niet naar een willekeurige plek in Rotterdam!