Zijn onderdelen voor een Opel Kadett van 1985 duur?

Ik ben waarschijnlijk van plan om een Opel Kadett van 1985 te kopen. Weet iemand of onderdelen voor deze auto duur zijn? Dit bijv. in verhouding tot onderdelen van een Nissan oldtimer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Hallo MichielJ,
Voor de kadett-E kun je alles nog krijgen, en het is zeker niet duur.
Nissan is (net als andere japanners veel duurder),en voor een nissan uit 1985 zijn onderdelen ook moeilijker te verkrijgen.
Vorig jaar had ik een bumper nodig voor een Nissan Bluebird,die vind je niet meer op de sloop ,en nieuw of immitatie niet te leveren !

Neem eens een kijkje op www.artaparts.nl die heeft héél veel voor de kadett, en goedkoop!
Ook zijn er veel clubs voor de E-kadett waar je spullen kan kopen.
Natuurlijk kan je ook bij de Opel dealer alles voor deze kadettjes nog bestellen.

Een Opel-groet,
Leonard

Toegevoegd na 6 minuten:
mijn kadettje is 40 jaar oud, en ik kan alles nog krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@leonard: Ik geloof je op je woord. +1

Andere antwoorden (3)

Die zijn behoorlijk betaalbaar,. omdat het een populaire auto was zijn er nog veel onderdelen goed te krijgen.

http://kopen.marktplaats.nl/auto-onderdelen/opel-onderdelen/model-kadett/c78.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat je gaat beslissen om een auto die 10 jaar of ouder is aan te schaffen, zul je je moeten realiseren dat onderdelen doorgaans niet meer via de dealers verkrijgbaar zijn. Marktplaats (is al genoemd) alsmede de autosloperij, kunnen deze jou mijns inziens rijkelijk van onderdelen voorzien tegen een redelijke prijs. Toch ben ik van mening als het om specifieke onderdelen gaat waarbij ik bv. denk aan een oliekeerring, wiellager of andere onderdelen die hun tijd al gediend hebben.. Ja dat kan dan al snel in de papieren gaan lopen. En omdat je ze niet meer als 'nieuw' hebt verkregen is het maar avonturen hoelang het weer meegaat. Maar dat is een keuze die jij moet maken als je in een 25 jaar oude auto wil rijden waarbij je zelf tot een afweging zal moeten komen. Dit is volgens mij niet inherent aan Opel, maar lijkt mij meer opgeld doen voor alle oude auto's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die termijn van 10 jaar is tegenwoordig wel iets hoger,
hoewel dat misschien per merk verschilt. Voor een "Duitser" kan je zeker een stuk langer bij de dealer terecht. Ik denk trouwens dat de TS juist niet naar de dealer wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Jackd: Mijn insteek was ook dat hij niet naar een dealer wilde. Dat heb ik proberen uit te splitsen in twee delen
* Het is niet meer voorradig cq. leverbaar,
* Er is een risico dat je op voorhand al oude versleten onderdelen verkrijgt. Volgens een gerespecteerde mede GVer (hieronder) is er nog voldoende leverbaar (ook via dealer)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook voor jou mooie antwoord een + TX !
Jij kan kijken of er van de verschillende modellen nog clubs en/of forums zijn.
Daar zitten vaak mensen tussen die weten waar je voor een eerlijke prijs aan onderdelen kunt komen of ze zelfs hebben liggen.

Ook is er veel kennis voor als je zelf wilt gaan werken aan je auto.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik was een beetje (heel) langzaam met tikken.
(ging tussendoor wat anders doen)
Het bericht van Leonard stond er nog niet toen ik begon..