Hoe snel gaat een strooiwagen?

Voor school moeten we een strooiplan maken, alleen we kunnen nergens vinden hoe snel een strooiwagen (maximaal) kan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.6K

Het beste antwoord

op de snelweg rijden ze 70 km/u en in de bebouwde kom rijden ze ong 30 á 40 km/u. Dit heeft te maken dat aantal gram zout per vierkantecentimeter op de wegdek moet liggen dat word via een kastje in de cabine geregeld die verbonden is met de strooier (strooier is waar de zout in zit). Soms kiezen ze voor om meer gram per vierkante centimeter te strooien, maar dat ligt eraan of het erg sneeuwt. Normaal strooien ze gemiddeld ongeveer 7 á 10 gram zout per vierkante centimeter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zijn gewone auto's, dus ze kunnen iedere wettelijke snelheid rijden. Op de snelwegen rijden ze tijdens het strooien wel wat langzamer, want anders krijg je geen egale uitstrooi. Binnen de bebouwde kom rijden ze gewoon 30 of 50, naar gelang toegestaan en mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het buitenland gaan ze tussen de 80 km (de grote) en de 30-40 km (kleintjes met vier wielen).

Zie de bronnen:

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
informeer bij de gemeente, elke gemeente heeft een strooiplan en kan aangeven welk gebied een strooiwagen kan berijken en in welke tijd.
Daar komt bij dat de gemeente je kan helpen uitleggen wat voor prioriteiten bepaalde gedeeltes in een gemeente hebben met strooien.
Algemeen zal eerst actie worden ondernomen op doorgaande wegen en daarna zijn andere lokaties aan de beurt.
Gaat het om gladheid op/rondom een school dan zou het een optie kunnen zijn om te kijken of er van die zoutopslagbakken bij school geplaatst kunnen worden.
Succes.