Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Scooter rijdt hard, maar wel origineel.

Hallo, ik heb een Piaggio Zip 4t (2006). Ik heb er een nieuwe nokkenas ingezet. Kan deze daardoor 58 km/u halen?? Want dat haalt hij!

Toegevoegd na 48 seconden:
P.S er niets aan gedaan CDI is nog begrensd en de variateur ook nog.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
758

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je hebt je eigen vraag al beantwoord!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De nokkenas is voor Piaggio's voor een motorrijbewijs en de nokken zijn dan veel steiler wat voor een betere cilindervulling zorgt.
Zonder die andere begrenzers liep hij nog veel harder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan best zijn dat je de spoelenplaat iets verzet hebt waardoor het ontstekingstijdstip veranderd is.

Toegevoegd na 14 minuten:
Meestal wordt zo'n ontsteking een beetje van tijd afgezet om het toerental te begrenzen.Dit werd vroeger ook gedaan bij de Honda CS50 om deze geschikt te maken voor de Nederlandse bromfietswet.Heb aandeze kant een vespa 50LX-4t Daar zit hetzelfde motorblok onder en rijd 45 KM met alle begrenzers.Ik zou zeggen verzetten of niet meer aan sleutelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het vervangen van de nokkenas is hij niet origineel meer.
Waarschijnlijk een andere nokkenas geplaatst dan erin zat waardoor hij sneller loopt (uh rijd)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de scooter voor die handeling 45 km/h rijdt en na het inplaatsen van een nokkenas ineens 58km/h lijkt het mij vrij logisch dat hij toch opgevoerd is en dat hij ook niet origineel meer is:p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding