Vandaag een afspraak gemaakt voor een reparatie aan mijn auto.nu krijg ik later een offerte €120 minder.kan ik die eerste zonder kosten afzeggen?

Toegevoegd na 10 minuten:
zijn standaard materialen en de afspraak is volgende week woensdag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Nee dat gaat echt niet altijd zomaar, en mondeling is vaak al bindend. Als de materialen al voor je zijn besteld zul je daar aan moeten bijdragen. De garage kost het immers ook geld. Misschien als je gelijk contact op neemt dat er nog iets aan te doen is.

Is in beide offertes alles gelijk meegenomen? Ik heb te vaak bij garages gezien dat er nog even wat extra dingen meegenomen werden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Meestal kan dat wel als de afspraak pas over een paar dagen is als het morgen is zal het lastig worden maar je kunt het proberen
13 jaar geleden
Ik zou het voorleggen aan de garage waar je de afspraak mee gemaakt hebt. Het is nogal een verschil en ik verwacht niet dat ze je hier niet mee zullen helpen. Als ze je niet tegemoet willen komen, kun je ze gewoon zeggen dat je afziet van de eerdere afspraak. Ik denk niet dat een garage afspraak voor een reparatie "bindend" is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Formeel gezien heb je met de leverancier (die je een dienst gaat verlenen) een overeenkomst gesloten. Hier kan je niet zomaar vanaf. Neem hierbij wel aan dat de offerte van een andere 'hersteller' is. Je zou je huidige hersteller kunnen verzoeken om de overeenkomst te ontbinden (uit coulance) Maar hiertoe is deze niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit ook wel eens gehad. Vervelend maar tegenwoordig draait iedereen z'n Euro een paar keer om.
Als de garage onderdelen besteld heeft voor je kun je niet terug. Vaak doen ze dat niet en laten ze de delen pas komen op het moment dat de auto er staat (al maken ze je graag wat anders wijs).
Indien besteld incasseer je verlies.
Indien niet dan zeg het gewoon af en ga naar de ander.
Maar kijk wel waarom die ander 120 Euro minder kost.
Je kunt onderdelen in alle niveaus van kwaliteit krijgen.
En het wil ook weer niet zeggen dat de duurdere betere delen gebruikt.

Ik koop de onderdelen zelf en laat ze er door mijn monteur onder / inzetten.