Hoe moet ik een brief met sieraden opsturen?

Gewoon afgeven aan het postkantoor of in de postbus doen met een postzegel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het waardevolle sieraden zijn kun je het best aangetekend verzenden. Het kost wel een paar Euro's, maar dan ben je er wel van verzekerd dat ze aankomen.

"aangetekend" betekent dat de geadresseerde aftekent dat ie een zending ontvangen heeft. Op dat moment kan- ie niet controleren of de sieraden nog in de omslag zitten. Ik zou een pakket maken van die sieraden. Ze inwikkelen in stof of dergelijke, en dan in een pakket dat goed wordt gesloten. Dan zou ik de geadresseerde zeggen dat hij/zij de inhoud van het pakket moet nakijken voordat hij/zij voor ontvangst tekent. Ontbreekt er iets, niet tekenen. Zeker niet in een gewone omslag opsturen.... Ook al het niet met kwaad opzet is: er gaan soms poststukken verloren en dat zou toch jammer zijn. De Post.nl is een optie, maar ook bv. ups, dhl, fedex... In de meeste gevallen (zowel bij de post als bij de verzendbedrijven) kan je ook je pakje laten verzekeren voor een bescheiden bedrag, zodat je vergoed wordt als het verloren gaat.

Je mag een pakket nooit nakijken of er iets inzit. Dat wordt niet geaccepteerd door PostNL. Aangetekend geeft ook weinig zekerheid. Indien het pakket kwijt raakt, krijg je alleen de kosten van verzending terug. Je kan wel versturen met verzekering. Raakt het pakket dan kwijt dan krijg je het verzekerd bedrag terug.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100