Hoe moet ik een brief met sieraden opsturen?

Gewoon afgeven aan het postkantoor of in de postbus doen met een postzegel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
4.1K

Antwoorden (3)

Als het waardevolle sieraden zijn kun je het best aangetekend verzenden. Het kost wel een paar Euro's, maar dan ben je er wel van verzekerd dat ze aankomen.
jc54
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Een correcte, een leesbare en een volledige adressering lijkt mij meer van belang om er zeker van te zijn dat ze aankomen...
jc54
8 jaar geleden
@Antoni; Nee hoor, postcode en huisnummer is al voldoende.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In aanvulling op JC en in antwoord op je vraag: aangetekend verzenden is inderdaad het verstandigst en in dat geval moet je de zending aan het loket afgeven. Bronnen:
- http://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/verzendopties/aangetekend/
"aangetekend" betekent dat de geadresseerde aftekent dat ie een zending ontvangen heeft. Op dat moment kan- ie niet controleren of de sieraden nog in de omslag zitten.
Ik zou een pakket maken van die sieraden. Ze inwikkelen in stof of dergelijke, en dan in een pakket dat goed wordt gesloten.
Dan zou ik de geadresseerde zeggen dat hij/zij de inhoud van het pakket moet nakijken voordat hij/zij voor ontvangst tekent. Ontbreekt er iets, niet tekenen.
Zeker niet in een gewone omslag opsturen.... Ook al het niet met kwaad opzet is: er gaan soms poststukken verloren en dat zou toch jammer zijn.
De Post.nl is een optie, maar ook bv. ups, dhl, fedex...
In de meeste gevallen (zowel bij de post als bij de verzendbedrijven) kan je ook je pakje laten verzekeren voor een bescheiden bedrag, zodat je vergoed wordt als het verloren gaat.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
er is volgens mij geen een verzendbedrijf die de geadresseerde toestaat een pakje te openen voordat ze voor ontvangst getekend hebben
liveisgreat
8 jaar geleden
als je de voorwaarden van een verzendbedrijf leest, zie je vaak dat je de inhoud goed moet controleren voordat je tekent. Bij anderen staat dat je binnen de x aantal dagen moet melden als er beschadiging is, maar dan wel aan de afzender vaak en niet aan het bedrijf.
Het klopt dat koeriers en afhaalpunten niet happig zijn om je het pakje te laten openen. Ik lees de voorwaarden goed door al ik iets verstuur of laat leveren. Als ik bij ontvangst moet tekenen en hierbij bevestig "alles in goede staat ontvangen te hebben", druk ik dat af en laat het aan de koerier of afhaalpunt zien. Hoe kan ik nu tekenen als ik de staat niet kan controleren? Vergt soms behoorlijk wat discussie, een telefoontje naar de hoofdzetel etc., maar het lukt uiteindelijk altijd.
Ik zou in de plaats van vraagsteller gaan voor een verzekering. Foto nemen als het pakketje nog open is, bon met gewicht goed bewaren enz.. zodat je maximaal bewijsmateriaal hebt.
Optie "versturen in een gewone briefomslag" is de minst aangewezen optie.
Je mag een pakket nooit nakijken of er iets inzit. Dat wordt niet geaccepteerd door PostNL. Aangetekend geeft ook weinig zekerheid. Indien het pakket kwijt raakt, krijg je alleen de kosten van verzending terug. Je kan wel versturen met verzekering. Raakt het pakket dan kwijt dan krijg je het verzekerd bedrag terug.