hoe werkt een koeltas?

Hoe kunnen ze nou verzinnen dat deze eenvoudig tas van binnenuit koel blijft! Ik heb een koeltas gekregen , en het viel mij op dat deze goed koud is van binnen. Dus vraag ik met deze vraagstelling hoe dat eigenlijk kan.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
14.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tip: De tas werkt ook goed als warmhoudtas.

Antwoorden (2)

Een koeltas is niet koel van zichzelf. Je moet er koelelementen instoppen om de tas vanbinnen koel te maken. Doordat de buitenkant geïsoleerd is, blijft de koude dan relatief lang hangen binnenin.

Maar je zou er net zo goed heet water in kunnen stoppen en doordat de buitenkant geïsoleerd is, blijft dan de warmte langer hangen. Net zoals bij een isoleerkan of thermosfles.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een koeltas werkt met het principe dat deze tas geïsoleerd is.
De binnenkant blijft koel. Dat gebeurt echter niet uit zichzelf. Je hebt een (paar) koelelement(en) nodig. Plaats deze in de tas bovenop de koele producten. Dan blijven de producten koeler en kun je de producten iets langer buiten de koelkast bewaren.
Ik heb zelf ook een koeltas in gebruik. Ik doe boodschappen bij een supermarkt die op ong. 20 min. fietsen zit. En ik maak af en toe gebruik van een veerboot. Dan duurt het NOG iets langer voordat ik bij de supermarkt ben.