Mag je een fietsslot meenemen in handbagage, bv een fietsketting?

Het is een algemene vraag, waar ik heen vlieg speelt dan geen rol, maar ik ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft. alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
4.9K

Antwoorden (2)

ik denk dat zo'n fietsslot of ketting als wapen zal beschouwd worden en niet mee mag in de handbagage maar waarom in de handbagage als het zonder probleem mee mag in de gewone bagage?
ik heb ooit stukken ijzer om een grille af te werken probleemloos meegenomen in de gewone bagage.
8 jaar geleden
Ik denk dat het afhangt van hoe groot het slot is. Over een klein fietsslotje doen ze niet moeilijk. Een kettingslot kan echter inderdaad als wapen worden gebruikt en de kans bestaat dat ze je uit de rij halen om je te ondervragen over de reden waarom je in Gods naam een enorm kettingslot in je handbagage hebt zitten.