Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een rijbewijs hebt en je bent 17 jaar en je moet iemand bij je hebben die een pas hebben gekregen begeleiding, moet dat ook voor scooter?

None

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
529
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen ik mijn autotheorie had gehaald mocht ik daarme ook op een scooter rijden (al had ik toen mijn AM al). Toen was het alleen nog maar theorie ook voor je scooter. Hoe het nu zit weet ik niet, maar ik denk dat je (omdat je 17 bent) dan wel op een scooter mag rijden, alleen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, want dat is een beetje gevaarlijk als er iemand bij je achter op de scooter komt zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
hoezo gevaarlijk?
nee, op de scooter hoeft dat niet. dat is zo gesteld, omdat als je op je 16de alleen je scooterrijbewijs haalt, je daarna ook niet onder begeleiding hoeft te rijden.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Mag ik tijdens 2toDrive met het rijbewijs ook op een brommer of scooter rijden?

Ja, wanneer je het rijbewijs B haalt, krijg je daarbij automatisch ook het rijbewijs AM. Hiervoor heb je geen begeleiding van je coach nodig. Het rijden met een coach geldt alleen voor het besturen van een auto.

http://www.2todrive.nl/faq/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding