Als je een rijbewijs hebt en je bent 17 jaar en je moet iemand bij je hebben die een pas hebben gekregen begeleiding, moet dat ook voor scooter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toen ik mijn autotheorie had gehaald mocht ik daarme ook op een scooter rijden (al had ik toen mijn AM al). Toen was het alleen nog maar theorie ook voor je scooter. Hoe het nu zit weet ik niet, maar ik denk dat je (omdat je 17 bent) dan wel op een scooter mag rijden, alleen.

Antwoorden (3)

Nee, want dat is een beetje gevaarlijk als er iemand bij je achter op de scooter komt zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
hoezo gevaarlijk?
nee, op de scooter hoeft dat niet. dat is zo gesteld, omdat als je op je 16de alleen je scooterrijbewijs haalt, je daarna ook niet onder begeleiding hoeft te rijden.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Mag ik tijdens 2toDrive met het rijbewijs ook op een brommer of scooter rijden?

Ja, wanneer je het rijbewijs B haalt, krijg je daarbij automatisch ook het rijbewijs AM. Hiervoor heb je geen begeleiding van je coach nodig. Het rijden met een coach geldt alleen voor het besturen van een auto.

http://www.2todrive.nl/faq/