wat is een goedkoop en zuinig brommertje?

Ik wil voor mijn stage een brommertje aanschaffen, ik denk zelf aan een Puch.
Mijn budget is 200 tot 300 euro en ik wil het liefste niet teveel aan verzekering kwijt zijn.
Hij moet wel zuinig rijden, liefst beter dan 1:50.
Onderhoud is geen probleem, dit kan ik zelf, maar ik heb hem na aankoop direct nodig dus kan het geen opknappretje zijn.
Ik heb een autorijbewijs, maar een auto is voor mij te duur om zelf te onderhouden.
En nee, ik ga geen licht motorrijbewijs halen, dit heeft geen zin, aangezien ik al een 400cc motor heb. Hier mag ik tot mijn 24e niet op rijden door de nieuwe wetgeving :(
Ga ik overigens dan meteen doen!
Het liefst 4takt, maar mag ook 2takt zijn.
Moet iedere dag 2x25km rijden (50km totaal) en dit voor 5 maanden.
En liefst geen scooter (zo´n rijdende stofzuiger), hier voel ik me niet prettig bij.
Ik heb een volledig motorpak dat zelfs in de winter redelijk warm is, dus is de kou niet zo´n probleem.
Aangezien ik er 5000km mee ga rijden, moet hij dus wel betrouwbaar zijn!
b.v.d.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst reed ik zelf een puch, maar toch minder betrouwbaar.
Had voor 700 een piaggo zip op de kop getikt. Rijd ook heel zuinig en kan je nu denk ook voor zo'n 600 halen en na 5 maanden weer voor dezelfde prijs verkopen.
Tevens heeft een piaggo zip zo goed als geen onderhoud nodig.

Antwoorden (1)

puch maxi citta peugeot kosten weinig en vooral puch blijft rijden en onderdelen zujn goedkoop