Zouden de mensen ooit sneller dan het licht kunnen reizen?

In films zie je het vaak maar ik vraag me ook af wanneer dan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie +!
Ik ben erg benieuwd wat we zien als we zo snel gaan..

Antwoorden (2)

Volgens Einstein is dit niet mogelijk. Wel kan men theoretisch door een stukje af te snijden sneller gaan. Men zou dan dor een wormhole moeten reizen. De theorie wordt in de tekening uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dit moment is het niet mogelijk, althans de relativiteits theorie van Einstein maakt duidelijk dat het niet kan. Maar ja, misschien zit er nog een foutje in, of is er een uitbreiding mogelijk, waardoor het in de toekomst wel kan.
Toelichting: eerst had je de klassieke mechanica van Newton, die prima werkt voor lage snelheden, maar bij hogee snelheden minder goed past. De relativiteitstheorie is een veralgemeniseren van die Newtonse mechanica welke ook werkt bij extreem hoge snelheden. Er zou dus mogelijk weer een ruimere, overkoepelende theorie kunnen komen die sneller dan licht reizen wel mogelijk maken.