Mag je een kentekenplaat van een oude kentekenserie inwisselen voer een andere?

Stel, je koopt een occasion uit 2007 met een kenteken zoals 99-XX-XX maar je wilt graag dat deze opnieuw wordt gekentekend door het kenteken wat op de auto zit te vervangen door een kenteken van de nieuwe serie bijv. 1-KKK-11. Voor het vervangen van het huidige kenteken is echter geen reden zoals beschadiging of diefstal. Is dit mogelijk? Welke stappen zou je hiervoor moeten ondernemen als ik dit zou willen? Wat zijn de kosten die hieraan zijn verbonden?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

dat is in principe niet mogelijk tenzij je kunst en vliegwerk gaat toepassen; auto uit laten voeren naar het buitenland. het oorspronkelijke kenteken wordt dan vernietigd. vervolgens laat je de auto weer invoeren in Nederland. auto krijgt dan een nieuw kenteken van de nieuwe serie.

kost dus wel een paar centen en wat heb je dan uiteindelijk?
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Dit gaat niet. Het kenteken blijft bij het voertuig horen.Bij diefstal kun je wel nieuwe platen kopen (komt dan een volgnummer op de plaat) maar kenteken blijft hetzelfde.
Computoon