Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom word altijd het plaatsnaambord van Helmond gebruikt op sites over verkeersborden?

Waarom gebruikt men altijd het plaatsnaambord van Helmond, en niet van andere plaatsen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
SimonV
10 jaar geleden
Welke sites bedoel je? Ik kom Helmond nooit tegen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wellicht bedoeld de vraagsteller deze site: http://www.verkeersborden-oefenen.nl/betekenis/ en dan halverwege:
http://www.verkeersborden-oefenen.nl/betekenis/h1-bebouwde-kom.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt Maarten2212. Op verschillende websites kom ik dat bord tegen. En ik heb het ook eens in boekjes met borden gezien (zelfs al in een boekje uit de jaren '60). Misschien dat daar een een of ander hoofdkantoor zit ofzo.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Omdat dit zo is voorgeschreven als je de borden zoals die in bijlage 1 bij het Reglement verkeersregels en verkeerstekens staan letterlijk overneemt. Zie H1 en H2 bij omschrijving Bebouwde kom en Einde bebouwde kom.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat snap ik, maar ik vroeg me af waarom daar altijd het bord van Helmond voor gebruikt wordt. Zomaar gekozen, of heeft het een andere reden.
Amadea
10 jaar geleden
Een reden daarvoor zou kunnen zijn dat er allemaal verschillende letters in gebruikt worden: d - e - h - l - m - n - o. Maar of dat het is? Nergens te vinden. Dat zou iemand toevallig moeten weten...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Plus @gast, je bedoelt dus, waarom het bord "Helmond" in 1960 uitgekozen is om in het reglement gedrukt te worden en niet bv Hengelo of Maastricht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt ''JoanDArc''. Misschien is het toevallig gekozen of misschien zat daar vroeger een of ander hoofdkantoor. Ik weet het niet.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing