Waarom kost een nieuwe sleutel voor mijn Twingo uit 2000, 165 euro?

En dat zelfs nog zonder de sleutel maar alleen het kleine dingetje voor de startonderbreker

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een sleutel is een brokje metaal van 1 euro, een start onderbreker is iets anders dan een sleutel. Alhoewel ik 165 euro ook best veel vind, kan het misschien zo zijn dat ze "het dingetje" in je auto ook vervangen hebben, waardoor het net lijkt alsof je alleen maar zo'n startonderbrekings dingetje hebt voor je geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga rondshoppen het kan goedkoper
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan de auto wordt niets vervangen en de sleutelbaard wordt overgenomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sleutelbaard?? Zo te zien heb jij er meer verstand van dan ik.

Het beste antwoord

een nieuwe behuizing voor je sleutel kost via ebay/marktplaats 15 tot 25 euro. de transponder kost daar 10 tot 15 euro, een sleutelbaard een euro of 5.

op internet heb je websites als nieuwesleutel, carkey en welk naam met .nl ook er achter. ik zag komplete sleutels, met geslepen baard en geprogrammeerde transponder, incl. verzenden gemeld voor 30-40 euro.

dat klinkt je vast beter in de oren...

Toegevoegd na 7 minuten:
overigens: als je via internet een kopie besteld, krijg je ook echt een kopie: de transponder (chip voor startonderbreker) heeft/geeft dezelfde code als je oude sleutel. je hoeft dus ook niet naar de dealer om 'm te laten inlezen. je kan 'm meteen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sleutel met transponder. Bij vervanging moet deze ingeleerd worden. (M.b.v.computer)
Maar dan nóg is €165,- wel heel erg duur. Voor mijn suzukisleutel betaalde ik €95,-
jc54
11 jaar geleden
In uw sleutel zit een chip welke communiceert met uw startonderbreker.
eer dat een dergelijk chip dat kan, moet deze eerst geprogrammeerd worden.
Al met al amper 10 tellen werk.
Wellicht dat u het bij iemand anders goedkoper voor elkaar krijgt daar merkdealers en garages wel meestal van "prijsstunten" weten.
Maar dat zal hooguit eurootjes werk zijn daar de prijzen voor deze sleutel nagenoeg allemaal rond de 160 a 170,- liggen.

Mischien is de onderstaande link iets voor u, een belletje kan zeker geen kwaad.
http://www.schoenservicebroshuis.nl/renault-sleutel/