Welk rijbewijs heb je nodig voor een ponytrailer ?

Welk rijbewijs heb je nodig als je met een ponytrailer voor 1 pony op stap gaat ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ligt aan het gewicht incl laadvermogen van de ponykar. Ook aan het gewicht van de auto.

Antwoorden (1)

B of BE

B is voldoende om:
* Een aanhangwagen of oplegger tot maximaal 750 kg achter uw auto voorttrekken.
* Een aanhangwagen of oplegger met een gewicht van meer dan 750 kg achter uw auto voorttrekken. Alleen als het gewicht van beide voertuigen samen niet meer is dan 3500 kg. De aanhangwagen ofoplegger mag wel meer wegen dan de ledige massa van de trekkende auto. Uit het kentekenbewijs van de auto moet dan wel blijken dat de auto een dergelijke zware aanhangwagen of oplegger mag trekken.

En anders heb je BE nodig
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
quote [ "De aanhangwagen of oplegger mag wel meer wegen dan de ledige massa van de trekkende auto." ]
Het totaal toegestaan gewicht van de aanhanger mag dan NIET meer dan het ledig gewicht van de auto en samen niet zwaarder dan 3500 kg