Moet je voor APK keuring vaker dan 1 keer betalen?

Mijn auto is zojuist voor de keuring gegaan en er moeten wat dingen aan gebeuren, nu ga ik dit waarschijnlijk door een kennis laten doen. Moet ik daarna nogmaals betalen voor een keuring bij de garage of is dat eenmalig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
8.1K

Antwoorden (5)

Als die kennis niet gemachtigd is om APK-keuringen uit te voeren, zal je auto inderdaad na de reparaties opnieuw gekeurd moeten worden. En daar moet je gewoon voor betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begrijp ik niet. Keuren en repareren zijn toch verschillende zaken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar een autogarage moet de reparatie goedkeuren. Keuren en repareren is dus niet hetzelfde. Na de reparatie door je kennis kan de garage dit alsnog afkeuren. Mits je kennis hiervoor gemachtigd is natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, juist omdát keuren en repareren twee dingen zijn. Als de garage die heeft gekeurd de reparaties uitvoert, de nodige reparaties uitvoert, is daarmee de auto goedgekeurd. Maar als de auto is afgekeurd en je reparaties elders uitvoert, kan de garage niet ruiken of de auto nu wel aan de keuringseisen voldoet. Dus moet hij nog een keer gekeurd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de minnetjes niet, van mij +...
nee hoor, je moet het even met je garage houder bespreeken. ik kreeg een mooi lijstje met punten waarop de auto er niet door kwam. ik het repareeren en weer terug. de garage houder keek de punte na en klaar:)
ik hoefde dus niet 2 x te betaalen.
maar bespreek dit dus duidelijk:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken breng je de auto naar een garage voor APK, als er dan wat aan gedaan moet worden en diezelfde garage repareert dat hoef je niet 2 keer te betalen.
Als je de reparaties door een ander laat doen zul je wederom voor de keuring moeten betalen. Ten eerste verdient een garage niet veel aan een APK keuring en moeten ze het juist hebben van die reparaties en of een onderhoudsbeurt die erbij komt.
Ten tweede zal hij (als het een goede garage is) de gehele APK keuring over moeten doen want als er ondertussen iets verandert is en hij krijgt een steekproef is hij "de lul"
als je een heel gewillige garage hebt kan hij je "matsen" maar normaal is het niet en er zit voor hem een risico aan waar hij niets voor betaald krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je auto al gekeurd is dan hoef je dat niet nog eens te betalen. Wel de kosten van de reparatie als hij is afgekeurd. Je moet wel een keuringsrapport hebben voor de verzekering. Dit krijg je alleen van een erkend autobedrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is per garage verschillend, of ze geld vragen voor een herkeuring of niet.
Soms is het ook 'herkeuring binnen een week gratis' of dat soort regeltjes. Overleg het even met ze.