Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een batavus winner fiets, maar de kogellagers zijn uit mijn wiel. Wat kan ik doen? Nieuw wiel kopen?

Versnelling wou ik naar kijken, omdat deze het niet deed. Toen ik dat open haalde zag ik dat het wiel er scheef in zat en de kogellagers kwijt waren. Heeft iemand nog een plek om een tweede hands wiel te halen of is dat nog te repareren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De lagers kunnen gewoon vervangen worden. Kost een euro of 20. zie als voorbeeld de link. Het is niet nodig om het hele wiel te vervangen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
9 jaar geleden
Hallo,is het toevallig een shimano 3 versnellings naaf met terug traprem.
Dan heb ik slechte mededeling,kogel ring pas over een week of zes weer leverbaar.
Of vertel even wat voor naaf eventueel foto..Grt ute Wâlden

Toegevoegd na 22 uur:
De Sram naaf zijn wel onderdelen voor,en piepende trommelremmen zijn die zonder asbest de oudere fietsen met trommel remmen piepen juist niet..Als je handig bent zelf te doen anders vakman bezoeken,is goed koper dan een nieuw wiel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is een fiets die al heel oud is. Het wiel is van oktober 1984. Versnelling is nog een hele oude namelijk: Sachs sram 3 met ketting in de naaf. Trommelrem die piept met asbestdeeltjes.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding