wat voor rijbewijs heb je nodig voor het besturen van tanks en andere grote rupsvoertuigen?

heb zaterdag mee mogen rijden in een tank (wat ontzettend gaaf was, beter dan een achtbaan!) en vroeg me af hoe het met het rijbewijs van de bestuurder zat. Niet dat hij het niet kon, hij reed geweldig goed

Toegevoegd na 34 minuten:
bestuurder was burger, de rit vond plaats op militair oefenterrein

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
13.8K

Het beste antwoord

Je moet rijbewijs F halen in het leger!

Rijbewijs F is een rijbewijs die niet in de burgermaatschappij voorkomt.
Rijbewijs F is een speciaal rijbewijs voor het besturen van tanks e.d. in het leger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die kun je alleen in dienst halen. militair rijbewijs dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk een Duits militair rijbewijs.
NL gaat alle tanks afstoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou dan toch een militair geweest moeten zijn, het kan wel zijn dat hij 'in burger' was en dus niet het camouflage pak aanhad. Een echt rijbewijs heb je niet nodig omdat je er toch niet mee op de openbare weg mag komen. Op privé terrein (of militair oefenterrein) mag je rijden wat je wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt wel degelijk een rijbewijs nodig om een tank te mogen rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, was een burger. zei hij zelf.