Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Belastingdienst: Waarom oudere bedrijfsauto's geen tussenschot hebben en is deze bij een nieuwere verplicht?

Wij hadden een Citroen Berlingo uit ca. 2002. Hier zat geen tussenschot in.
Nou gaan we een nieuwe aanschaffen maar ik zie enkel auto's met een tussenschot. als je langere spullen vervoerd kan je de dus niet kwijt.

1. Is dit schot verplicht bij een bedrijfsauto waar onbetwist 2 stoelen inzitten (dus grijs kenteken). Op de belastingsite zie ik dat er 25cm hoogte verschil tussen het portierraam en het dak moet zitten maar dat heeft de Ford (Evenals de Peugeot partner / nieuwere berlingo's / edg. ) niet.

2. mag je in het tussen schot een luikje maken boven de kopsteun van de passagiersstoel waar je een buis / trap doorheen kan steken?

Ik las op de belastingsite dat ik jullie hier kan bereiken en ben benieuwd naar de juiste antwoorden (ben niet geinteresseerd in speculaties van derden).

Alvast bedankt voor de reactie!

Met vriendelijke groet,
Arjen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit is vanwege het overheidsbeleid om 'grijs' rijden voor particulieren onmogelijk te maken.
Het tussen schot mag geen enkel luik of andere opening, buiten een raam van 40cm hoog bevatten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding