Word certificaat voor scooter goedkoper ?

Ik hoorde via via dat het weer naar 35 euro ging. Geloof er niks van maar misschien is t echt zo? Weet iemand het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (6)

Een certificaat voor een scooter? Ik weet niet exact over welk certificaat het gaat, maar je hebt een rijbewijs nodig om op een brommer of scooter te kunnen rijden. Ook moet je nog een praktijk exame afleggen. Das allemaal niet zo goedkoop.
Dus de prijs gaat niet omlaag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorig jaar kon je je scooter certificaat halen voor €30,- maar ik weet niet of dat nu nog steeds is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat gaat niet gebeuren. Sinds 1 maart moet je er een praktijkexamen (en de lessen) bij volgen en dát is wat het duur maakt. Daarbij moet je een theorie examen maken, en dat kost 35 euro. Het hangt er dus vanaf of ze de praktijkexamens wel of niet voortzetten. Tot 2012 blijft het sowieso. Dat is bepaald bij invoering. Groetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit is ook weer een manier om meer geld in het laatje te brengen en daar zal Nederland geen nee tegen zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland zegt nee, de politiek zegt ja. ;)
De tarieven worden door de overheid -als onderdeel van de wegenverkeerswet- vastgesteld.
De bedragen die voor alle door het CBR uitgevoerde examens en onderzoeken zijn vastgesteld, vind je bij onderstaande link. (publicatie in de staatscourant)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste gaat het al jaren niet meer om een certificaat, dat was vroeger zo. Nu hebben we het over een rijbewijs. Het rijbewijs AM dat geldt voor snorfiets, bromfiets en brommobiel.

De kosten van een rijbewijs verschillen per gemeente, bij een van de duurste gemeenten zoals Deventer en Zwolle kost dit rijbewijs ongeveer 60 euro. In sommige gemeenten ook 20 euro.

Het vorige kabinet wilde een landelijke vaste prijs van 36 euro en dit in 2011 landelijk invoeren. Dit wetsvoorstel is voorbereid, maar niet in de kamer ter sprake gekomen. Ga er met dit kabinet maar niet vanuit dat dit ook nog zal gebeuren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het anwoord: Ja dat was het plan, nee dit gaat voorlopig niet gebeuren.

Vergeet niet dat theorie examen 32 euro kost, en het praktijkexamen 95,70. Daarnaast moet je ook nog enkele rijlessen nemen.