Wat betekent dit bord?

Dit bord staat in Belgie langs een spoor, wat betekent het?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

In de aangeduide vertrekrichting is er geen AVG-systeem beschikbaar waarmee de treinbegeleider (in NL: de conducteur) het vertrek kan doen plaatsvinden.
AVG staat voor "Aanduider Verrichtingen Gedaan".

Het AVG-systeem wordt op veel stations gebruikt om de treinbegeleider vanaf het perron aan de treinbestuurder (machinist) te laten weten dat de deuren gesloten zijn (behalve die ene waar de treinbegeleider nadien meteen terug instapt). Na een aantal seconden ziet de treinbestuurder dan het beeld in het daarvoor bestemde seinkastje (vaak onder het echte spoorwegsein) veranderen en dan mag hij vertrekken - waarna de laatste deur ook dicht mag.

Dit bord is dus geplaatst om aan te geven dat de treinbegeleider het op dit kleinere station zonder AVG moet stellen. Hij sluit dan de deuren en de treinbestuurder moet dan afgaan op de indicaties in zijn stuurcabine dat de deuren gesloten zijn - of hij moet bij sommige treinen zelf buiten kijken.
Bordensteker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik denk dat het daar waar de pijlen naar toe wijzen verboden is om te hangen (samenscholen)