Wat te doen als afzender van mijn pakket geen onderzoek wil aanvragen bij postnl nu het kwijt is?

Ik heb via Marktplaats iets gekocht van een particuliere verkoper die wel staat ingeschreven bij de KvK. Na betaling zou mijn pakket worden verzonden. Het pakket is na enkele keren vragen eindelijk naar mij opgestuurd. Helaas is mijn pakket nu sinds 24 februari kwijt. Nu is het bij PostNL zo dat alleen de afzender van een pakket een onderzoek kan aanvragen en ik als ontvanger zijnde niet. Nu vraag ik de afzender al twee weken lang of ze dit onderzoek wil opstarten. Ik krijg van haar als antwoord dat het is aangevraagd, maar als ik dan twee dagen later zelf contact opneem met PostNL loopt er geen onderzoek. Sterker nog: PostNL geeft aan dat er niet eens contact met hen is opgenomen met de vraag om een onderzoek te starten. Ik word dus nu al twee weken aan het lijntje gehouden door de afzender en ik raak het nu wel enigszins beu. Het vervelende hieraan is nog eens dat ik zelf de advertentie op Marktplaats heb gezet met het bericht dat ik op zoek was naar een bepaald product, waar zij dan weer op heeft gereageerd. Ik heb dus geen advertentie om op terug te vallen. Heeft iemand een idee wat ik nu nog kan doen of is het gewoon pech gehad?
Ik wil ter aanvulling even erbij vermelden dat PostNL mijn pakket wel heeft ontvangen. Dit staat ook op mijn overzicht bij de Track & Trace code.
Ik heb zelfs ook al in het begin zelfs een bezorgdatum en tijd doorgekregen, wat later wijzigde in bezorgtijd nog onbekend.

een jaar geleden
2.9K
Pieterke
een jaar geleden
Weet je wel zeker dat het pakket is opgestuurd? Heb je daar bewijs van? Ik vrees dat je opgelicht bent.
tinus1969
een jaar geleden
Ik vermoed ook oplichting. Als de verkoper een profiel heeft kun je een negatieve recensie geven. Maar anders...
Antoni
een jaar geleden
@M_03, voor zover ik weet, kan Marktplaats.nl je helpen als je via die website bent opgelicht. Dus ik raad je aan contact op te nemen met Marktplaats.nl. Succes ermee!
tinus1969
een jaar geleden
Die afzender wil geen onderzoek aanvragen omdat dat pakket nooit is verstuurd, vrees ik...
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Hoe zeker ben je er van dat de site van de Track & Trace code echt is ? Op het moment dat je daar achter bent weet je ook of je opgelicht bent of niet.
tinus1969
een jaar geleden
Is de Track & Trace code ook van jouw pakket?
Waarschijnlijk wel, gezien de context (Ik heb zelfs ook al in het begin zelfs een bezorgdatum en tijd doorgekregen, wat later wijzigde in bezorgtijd nog onbekend.) Verkoper heeft blijkbaar geen zin meer in het gedoe.
Mag ik vragen of het om veel geld ging?

Antwoorden (2)

De verkoper is uw aanspreekpunt. U kunt de verkoper bijvoorbeeld een (online) brief sturen met het verzoek om uw pakket alsnog (in goede staat) te leveren. U kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en uw geld terug te vragen.

Tip: Als u online een product koopt, dan wordt dit juridisch gekwalificeerd als een koop op afstand. Een belangrijk recht dat u hierbij heeft, is de wettelijke bedenktijd. Als u spijt heeft van uw online aankoop, kunt u die binnen 14 dagen na levering en zonder opgaaf van reden opgedaan maken. Dit geldt ook voor bestellingen die kwijt zijn, niet geleverd worden of beschadigd aankomen. Lees hier meer over de wettelijke bedenktijd.
een jaar geleden
Als de afzender van het pakket geen onderzoek wil aanvragen bij PostNL, dan kun je als ontvanger zelf een onderzoek aanvragen. Hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice van PostNL.
9 maanden geleden