Een onderdeel van het Franse Sagem Securité, nl. Sagem Identification. Dit bedrijf is gespecialiseerd in beveiliging en identificatie-documenten.

Sdu Identification[bewerken]
In september 2008 is Sdu Identification verkocht aan het Franse Sagem Securité, onderdeel van de Safran-groep. Vanaf 2009 is het bedrijf dan ook verder gegaan onder de naam Sagem Identification. Het bedrijf biedt diensten op het gebied van beveiliging van informatie en identiteit en produceert onder meer de Nederlandse paspoorten en rijbewijzen en allerlei Chipkaarten. Ook worden paspoorten geproduceerd voor Ierland, Finland, Zwitserland en Slowakije. Daarnaast houdt men zich bezig met het ontwikkelen en produceren van de digitale tachograaf en encryptie van digitale informatie.

Tot 1 januari 2004 droeg Sdu Identification de naam Enschedé/SDU daar het een samenwerking was tussen Joh. Enschedé en Sdu. Nadat Joh. Enschedé afstand heeft gedaan van haar aandeel in het bedrijf is Sdu100% eigenaar geworden van Sdu Identification, hetgeen deze naamsverandering met zich meebracht.
jc54