Het dak van mijn cabrio is lek, poreus geworden. Is het een manier om dat weer waterdicht te krijgen? Of zijn er bedrijven die dat doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
4.1K

Het beste antwoord

Impregneren met waterafstotende spray, speciaal voor cabrio's is een optie. Ik weet dat Mercedes daar spuitbussen voor te koop had/heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het repareren van een cabrioletkap
Een kap kan door verschillende oorzaken kapot gaan. Vandalisme, slijtage, verkleuring, veroudering en aanrijdingschade zijn de meest voorkomende oorzaken.

Het repareren van een cabrioletkap door een nieuwe lap stof op de scheur te naaien, is vaak zonde van het geld. Het resultaat is niet alleen optisch van inferieure kwaliteit maar ook functioneel voldoet deze reparatie meestal niet. Met alle gevolgen van dien: lekkage, beschadiging van de isolatie en hemel. Het is goed te weten kapstoffen vaak uniek zijn en het bijna niet mogelijk is dezelfde stof met exact dezelfde kleur en kwaliteiten te vinden die maar eventjes op de scheur genaaid kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook wel afhankelijk van het materiaal, een stoffen kap is iets heel anders dan een kunstof dak.
Als je over een groot oppervlakte poreus is kan je misschien beter een nieuw dak erop zetten.
Ik heb een dak van een soort pvc, en ik kan eventuele gaatjes dichtmaken met een doorzichtige flexibele kit.