Hoe kun je de banden van je auto laten spinnen?

Ik wil graag de banden van mijn auto laten spinnen (burnout) hoe kan dit?

een jaar geleden
in: Auto's
2.2K
ronron1212
een jaar geleden
Auto in de eerste versnelling zetten flink gas geven en de koppeling heel langzaam laten op komen.
tinus1969
een jaar geleden
Schijnt wel slecht te zijn voor banden en koppeling.
TurfGraver
een jaar geleden
Vergeet je handrem niet. ;)
TurfGraver
een jaar geleden
En slecht voor aandrijving en motor, je zal ook wel voldoende vermogen moeten hebben.
Vortexxx
een jaar geleden
"Auto in de eerste versnelling zetten flink gas geven en de koppeling heel langzaam laten op komen."
Nee, weer verkeerd advies. De truuk is juist heel snel de koppeling laten opkomen.
vanderplas
een jaar geleden
Zou er niet aan beginnen...

Antwoorden (1)

Je hebt een auto nodig met genoeg vermogen.
Als je een voorwiel aangedreven auto hebt zet dan je auto in de eerste versnelling met de koppeling ingedrukt, maak flink wat toeren, trek de handrem strak aan en laat de koppeling heel snel opkomen, en geen normale rem gebruiken want dan rook je de koppeling + remschoenen op.

Als je een automaat hebt, zet de auto in D (drive) en dan met je linkervoet op de rem terwijl je met de rechtervoet volledig het gas intrapt, hier is meer gevoel voor nodig, hier moet je of met de rem doseren(voor een donut) of een beetje spelen met het gas.

Tip van mij, doe dit niet heel lang achter elkaar, een koppeling vernieuwen kan in de papieren lopen, en het wordt het erg snel erg heet, sneller dan je denkt.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Ik heb ook wel eens gehoord dat er autobrand kan ontstaan door oververhitte remmen of koppeling.