Ik wil een snelle auto als beginnend bestuurder, iedereen raadt het me af. Maar ik wil die auto heel erg graag. Wat moet doen?

Hij heeft 225 pk en kan 240km u Ik heb net mijn rijbewijs. Maar het is mijn droomauto en in kan hem goedkoop krijgen

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat je graag wil, moet je zien te realiseren! Kun je het met eigen middelen en op eigen kracht, dan moet je de spijker op zijn kop slaan. De kans dat je als beginnend bestuurder een adrenaline kick krijgt tijdens het wakker maken van al die pk's is vrij groot! Dus dat verhoogt de kans op een invordering rijbewijs/hoge bekeuring en of een (ernstig)ongeval! Een auto met 225 pk valt niet onder de goedkope inruilers, maar als je deze vind voor een zacht prijsje, mag je wel extra alert zijn op de staat van de auto. Vaak zijn dit soort auto's behoorlijk afgeragt en hebben dus extra geld en aandacht nodig om te blijven rijden. Toegevoegd na 2 minuten: Informeer eerst bij je verzekering! De kans dat je de auto op jouw naam niet kan verzekeren is vrij groot aangezien je beginnend bestuurder bent.

Je weet dat je in Nederland toch niet hard kan rijden, en als je al een keer het gas kan intrappen dan kan je ook nog rekenen op fikse boetes door traject controles, en flitsers. Daarnaast ben je een beginnend bestuurder, dus je kan niet zo veel foutjes maken, je weet wat de consequenties zijn binnen 5 jaar 3 punten je je bent je rijbewijs weer kwijt. En die punten krijg je onder andere door snelheidsovertredingen. Maar ik neem aan dat ondanks je een beginnend bestuurder bent, je verstandig genoeg bent en dat je je rijbewijs en auto graag wil behouden. Dus ja waarom niet!? Gewoon gaan kopen die auto zou ik zeggen, het is op dit moment je droomauto, je hebt er nu het geld voor en je wil die auto gewoon hebben. Dus doen zeg ik.

Gewoon doen en rustig beginnen om de auto aan te voelen, niet gelijk met het gas vol open rijden wat heel erg verleidelijk is. En 225 pk is wel veel maar niet superveel pk, dus het moet wel goedkomen

Als je van jezelf zeker weet dat je niet sneller dan 130 km per uur gaat rijden, kun je het gewoon doen !

Besef eens dat begeren soms mooier is dan het bezitten! Wanneer je wacht tot je meer ervaring hebt zul je er ook meer plezier aan beleven

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100