Waarom huppelen volwassenen niet?

Kinderen spelen tikkertje, huppelen en rennen rond op straat. Volwassenen lopen, fietsen en dergelijke. Rennen doen volwassenen als sport of een afspraak/bus/et cetera te halen. Waarom huppelen volwassenen niet? Het is sneller dan lopen en minder vermoeiend dan rennen.
Ik bedoel niet waarom volwassenen geen tikkertje/verstoppertje spelen of knikkeren op straat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
5.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 1 Ik denk dat me zich schaamt hiervoor, maar we kunnen natuurlijk een nieuwe trend zetten en morgen allemaal huppelend door het leven gaan :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Say when!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik huppel gewoon hoor als ik happy ben..
Ik huppel met me dochter en zelfs met mijn vriend.
je leeft maar 1x... Als je dan ook nog moet gaan schamen, leef je niet hoor Ik ben klein en slank dus het enige wat er bij mij beweegt is me haar..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi Pucca,
Ik ben groot een stevig, als ik huppel ontstaat er een kleine aardschok :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ik zou een flashmob van huppelaars leuk vinden. Of we spreken een tijd af, zodat er overal in Nederland huppelaars gespot worden. Gezellig.

Het beste antwoord

Ik geef wel toe dat ik niet vaak huppel, maar het komt zeker nog wel voor.

Interesseert mij het nou wat iemand daar van denkt. Ik denk dat er een stukje schaamte om de hoek komt kijken omdat het vooral in verband wordt gebracht met kinderlijkheid. Dus is het kinderachtig.

Mensen die zich daar weinig tot niks van aan trekken zijn misschien nog wel in staat om te huppelen, maar erg charmant is het "meestal" niet.

maar wel een heerlijke uiting van vrolijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Veel mensen vinden dat het er gek uit ziet, een huppelende volwassene. Bij vrouwen beweegt er ook wel erg veel als er gehuppeld wordt, je moet zowat een sportbh aan om geen blauwe ogen te krijgen.

Persoonlijk gebruik ik mijn kinderen altijd als excuus om toch te huppelen (niks leuker dan lekker samen huppelen!) maar helaas willen ze dat niet altijd meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Jammer he, als de kinderen groter worden en je niet meer lekker kind met ze kunt zijn... Die van mij zijn nu op de leeftijd van "Mamma, doe niet zo raar, ik schaam me dood!!!" ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die blauwe ogen,dat komt alleen voor bij cup D en hoger!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tipje: volg een hardloopcursus bij Achmea Health Centre. Huppelen is een vast onderdeel van de Warming-up, gezellig met andere dames huppelen !
kijk eens na de Ludof's op Discovery, een van die dwazen staat continue te huppelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus hetgebeurd wel bij volwassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lachen man met die Ludolfs.
Je zult ze maar in je straat hebben wonen! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nudels und Daf ist nederieg und schön +1 voor mij zelf (:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook fan van Die Ludols? schitterende tv serie....
Ik denk als je als volwassenen gaat huppelen raar naar je gekenen wordt zo die heeft ze niet alle vijf
Volwassenen voelen zich te groot voor huppelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha.ja dat kwam ook in mijn op bij het lezen van de vraag.Ik dacht,als ze een volwassene zien huppelen,laden ze hem/haar gelijk op!
Omdat dat één van die dingen is die we elkaar hebben aangepraat dat dat niet meer hoort als je volwassen bent. Het wordt gezien als iets kinderlijks en dan wordt je niet serieus genomen. Onzin eigenlijk!

Ik zelf huppel af en toe wel, ook als mijn kinderen er niet bij zijn, vooral als ik op dat moment heel erg blij ben. Ik wordt dan ook aangekeken alsof ik gek ben. En ik ben liever drie maal gek, dan dat ik moet voldoen aan onzinnige maatstaven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik erg nodig naar het toilet moet en mijn dame maakt er op dat zelfde moment gebruik van,wil ik nog wel een huppelen! En ik heb het idee,dat ik toch al aardig volwassen ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehh.....ik doe het soms nog wel hoor ☻
Heerlijk even huppelen. Geeft een soort energie.

Ook wel eens met mijn armen langs mijn lichaam zwaaien. Het is hetzelfde gevoel als dansen. Als mijn nichtjes er zijn, ga ik met ze naar de speeltuin en ik ga gewoon schommelen en op de wipwap.

Het is denk ik ook cultureel niet geaccepteerd om als volwassene tikkertje o.i.d. te spelen. Er zijn landen waar dat wel gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms huppel ik stiekum met de kleinkinderen want ik weet zeker dat deze oma niet meer zo soepel huppelt als vroeger!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet meer durven. Hun kinderlijke onbezorgdheid en fantasie en spontane vreugde zijn onder een dik laag opvoedkundige sociale conventies gesneeuwd. Helaas dreiwerf. Ik ben 60 en heb gisteren op de speelplaatstikkertje gespeeld met een tiental maar was buiten adem na vijf minuten....dus dat is een andere reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op straat is dat niet handig om een volwassen te huppelen anders kijken ze je heel raar aan hihi.
Maar thuis zijn er wel ouders die met zijn kinderen wel huppelen en pubellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan natuurlijk niet voor een ander spreken, maar sinds pak hem beet mijn achttiende is huppelen niet meer de meest praktische manier om me voort te bewegen, en dat is een zuiver anatomisch dingetje.

Huppelen is inderdaad een redelijk efficiente manier van voortbewegen, maar met een gewicht boven de zeventig kilo - wat veel volwassene en met name mannen makkelijk halen - is het niet meer echt prettig ;de schokken op je knieen en rug worden erg hard. En bij vrouwen spelen natuurlijk twee andere punten nog een rol ; daar kan geen sportbeha tegenop. Rennen is ook geen succes trouwens ; doe mij de fiets maar.

Maar e voornaamste reden dat volwassen niet meer huppelen is denk ik dezelfde dat ze niet meer schommelen, glijbanen, met poppen spelen, aan het klimrek hangen of in de draaimolen stappen : ze hebben er minder behoefte aan EN ze willen eigenlijk liever niet meer zo gezien worden.