Bijrijders verzekering, ik heb vandaag een ongeluk gehad door eigen schuld. Maar mijn bijrijder haar Iphone 3 en Broek (20,-) heeft schade, wat nu?

Zoals ik al in mijn vraag stelde wat nu? Het ongeluk is mijn eigen schuld, dus dat wordt geregeld door de WA verzekering.
Maar ik heb geen bijrijders verzekering en ze wilt graag en snel geld zien voor haar broek (20,-) en haat iphone 3.

Het was een ongeluk met een brommer, beide met helm, ree niet te hard, gaf alleen rechts geen voorrang.

wie kan mij info geven op helpen, weet echt niet wat ik moet doen. Zei zegt dat ik het zelf moet betalen, maar dat geloof ik niet!!

Help me! En alvast BEDANKT!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Weet je, ook met dit soort vragen, ook al heb je de betreffende verzekering niet, kun je toch altijd terecht bij je tussenpersoon of debank waar je WA verzekerd bent.
Zover ik weet, kan de inzittende jou aansprakelijk stellen voor de schade door jouw toedoen, geleden.
De WA autoverzekering dekt dit niet. Daarvoor bestaat de inzittendenverzekering.

Ik denk dat je haar inderdaad dit geld verschuldigd bent.
Maar overleg eens met je tussenpersoon, of je WAP misschien iets kan doen. (Wettelijke aansprakelijkheid Particulieren). Maar aansprakelijkheid mag je nooit zelf erkennen, dat moet worden bepaald door de verzekeringmaatschappij.

Zij moet jou dus schriftelijk aansprakelijk stellen, en jij wacht het advies af van je tussenpersoon.
Je moet je absoluut niet laten overhaasten, hoe sneu het ook is allemaal.

Uiteindelijk is het leven vol risico s, en sommige dingen gebeuren gewoon; zoals in het Engels zo fraai wordt uitgedrukt: shit happens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien kan je een gedeelte via je aansprakelijkheidsverzekering vergoedt krijgen. Indien je deze hebt. Of als je minderjarig bent, als je ouder(s) die heeft.