Is een Mercedes 190d voor 1986 een betrouwbare auto ?

Is het slim om een 190d te kopen als eerste auto? Ze zijn namelijk vrij goedkoop en Mercedes rijdt goed en lijkt me ook wel betrouwbaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

het is en een blijft een oude auto. Het merk en type geeft geen enkele garantie over de staat van een auto.

Toegevoegd na 51 minuten:
Laat hem keuren door de anwb.
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
wat schiet ruttiebar nou met zo'n algemene reactie op?
ronron1212
12 jaar geleden
Een auto uit 1986 heeft een leven achter de rug. De vraag is wat heeft hij gereden en door wie allemaal hoe goed is hij onderhouden. Elke auto kan goed zijn als alles goed is gedaan zoals hier net vermeld.
Een Mercedes 190 is bovengemiddeld goed en de diesels van MB zijn beroemd om de hoge kilometerstanden die gehaald kunnen worden. De 190 is nog gebouwd met als uitgangspunt een uitstekende auto te bouwen. De bouwkwaliteit van de Mercedessen na de 190 is vooral bepaald door de aandeelhouders en boekhouders, m.a.w. van ieder schroefje werd afgevraagd of het wel nodig was.

Een 190 is nog steeds een fraai model, wel heeft deze ongewild een status van 'gordijntjes voor de ramen en een koffer op het dak', als je begrijpt wat ik bedoel.

Natuurlijk is niet iedere 190 perfect, maar laat de auto goed keuren en je kunt er nog jaren plezier van hebben. De techniek is redelijk simpel en er zit weinig electronica in, dus een mankementje leidt niet meteen tot je faillissement. En met elke auto van die leeftijd moet je natuurlijk letten op de slijtage door de jaren. Zijn de stoelen niet doorgesleten, lekt de motor geen olie en zijn eventuele schades netjes gerepareerd.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord, +je