moet ik een zwarte mercedes die op de vluchtstrook rijd met alleen blauw zwaai licht voorrang geven ?

ik heb geleerd alleen grote (brandweer politie ambulance) 3 voorlaten als deze met optische en geluids signalering rijden .
bij een zwarte mercedes kan het iedereen wel zijn die wat aan zijn outo hobbyt

Weet jij het antwoord?

/2500

Als hij vanaf de vluchtstrook in wil voegen op de rechterrijstrook is het altijd de bedoeling om dat mogelijk te maken, voorrangsvoertuig of niet. Hoe hij ook op die vluchtstrook terecht is gekomen, doet er voor jou niet toe; het is niet de bedoeling dat het andere verkeer hem dwingt op de vluchtstrook te blijven zoeken naar een gaatje. Als hij alleen maar een blauw zwaailicht toont, kan hij formeel geen aanspraak maken op de speciale voorrang die hem toekomt als hij daarbij ook de geluidssignalen voert. Maar het blauwe zwaailicht kan toch verhelderend werken.

Ja . Absoluut voorrang verlenen . Dat kunnen arrestatie teams zijn die rijden met dikke zelfs gepantserde bakken . Ja ik heb Mercedessen S gezien ook dikke G gelande voertuigen . Ze staan vaak voor de AIVD in Zoetermeer of rijden rondjes in de ambassade wijken heel onopvallend :):) ja dan meestal zonder blauw licht . ja ze hebben de status van politie in actie op moment dat het zwaai licht aan staat . Het probleem vaak dat ze dat niet altijd gebruiken en ongebruikelijk rij gedrag vertonen Ja hoe het wettelijk zit ? Een blauw zwaailicht zou genoeg moeten zijn ! Zoek dat NIET met een aanrijding uit . :). Ik zelf ga ruim opzij ga naar rechts en bij file alle auto's opzij net als Vd hulp diensten . Het verbaast me hoe slecht veel automobilisten anticiperen ( veel te laat reageren ) Ga er van uit dat ze het voor het algemeen belang doen dat racen met die bakken ! Daarbij ik ga voor iedereen opzij ( op de weg ) :):).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100