Is het te verantwoorden dat in de VS luchtvaartmaatschappijen mensen de toegang tot een vliegtuig ontzeggen als ze te dik zijn ?

Als ze een kaartje hebben voor één zitplaats. Ten slotte is voor veel bestemmingen het vliegtuig de enige optie. Maar als iemand beide armleuningen naast zich niet omlaag krijgt dan geldt hij / zij als te dik en moet voor twee plaatsen betalen.

Aan de andere kant : als jij naast een echt dik persoon moet zitten in het vliegtuig zal het je als passagier niet erg bevallen.

Zou de luchtvaartmaatschappij ook andere manieren moeten bedenken om mensen met boven proportionele maten te bedienen. Zoals mensen van +1.90 meter die nauwelijks hun benen kwijt kunnen ?

http://uk.movies.yahoo.com/15022010/5/hollywood-director-fat-fly-0.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dik zijn is niet altijd een keuze.
Gehandicapten worden ook begeleidt en aan boord geholpen, dat kost ook tijd en geld. Zolang ze ons als samengesperste klei in een ruimte proppen blijft het lastig. Ik ben lang en zit met mijn knieen in de nek van mijn voor buren. Moet ik dan extra betalen?>
Ik zou korting moeten krijgen vanwege comfort gebrek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is rot als je niet mee mag omdat je te dik bent. Maar aan de andere kant, als je 1 kilo extra bagage bij je hebt moet je ook extra betalen.

Misschien is een kaartje dat helemaal gebaseerd is op gewicht beter. Ben je zwaar, dan neem je wat minder bagage mee, dan ben je alsnog even duur uit als de andere. Ben je licht, dan kun je wat meer bagage meenemen als je dat wilt. Uiteindelijk is het gewicht wat belangrijk is voor de hoeveel kerosine die het vliegtuig laat vliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ze nemen 2 plaatsen in beslag.
Op binnenlandse vluchten in Nepal werd niet alleen de bagage gewogen, maar ook de passagiers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het terecht dat dikke mensen die twee zitplaatsen nodig hebben voor twee zitplaatsen betalen. Speciale stoelen voor dikke mensen nemen meer plaats in en zijn dus ook duurder in ruimte.
Ook ik vind het rot voor dikke mensen, maar ja, lange mensen hebben soweiso geen keus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het in hun voorwaarden staat: ja. Het is dan de keuze om wel of niet met hen te gaan vliegen. Het is een voorrecht om hen te vliegen, geen recht. Als je liggend vervoerd moet worden moet je daar ook extra voor betalen. En, naar ik begrepen heb uit uitzendingen op tv, staat het in de voorwaarden, en hebben ze soms een passtoel op de grond.