Wat is de goedkoopste manier om onderdelen van grote machines voor de productie van auto's naar China te vervoeren?

Vliegtuig
Vrachtauto
Schip
Trein

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Schip! Trein zal sneller zijn, maar voor dat voordeel betaal je ook wel een meerprijs. De meeste bedrijven die iets willen laten vervoeren weten dat en daarom zorgen ze als het ook maar enigszins te doen is dat ze met die lange transporttijd rekening houden. Dat mag wat kosten, want het spaart ook veel uit. Alleen bij spullen waar haast bij is, zijn andere transportmethoden interessant. Ik zou me kunnen voorstellen dat machine-onderdelen (dus dat zijn spullen waarmee je de productie van ander dingen in gang kunt zetten) ergens snel moeten zijn. Ik weet dat er daarom ook echt wel machinerie (niet alleen onderdelen ervan) door de lucht gaan: alleen als er haast bij is! Want vliegen is nog een stuk duurder. Want je betaalt ook hier weer voor het feit dat het nog eens een stuk sneller is. Soms is snelheid echter essentieel, bij modegevoelige handelswaar bijvoorbeeld. Dat kan een reden zijn om spullen zo snel mogelijk te vervoeren, want als het na korte tijd weer uit de mode is geraakt kom je er niet meer van af. Vrachtwagen naar China wordt wel ontzettend bewerkelijk. Niet aan beginnen! Bron: Ik heb een groot deel van mijn leven bij een vrachtluchtvaartmaatschappij gewerkt, had eerder voor officier ter koopvaardij geleerd, en rij nu als 60+ machinist met goederentreinen in de haven die in Europa het meeste spoorvervoer kent: Antwerpen! Bij mijn sollicitatie daar bleek een erg goed motief dat ik rijden met allerlei vrachtwagens en rijdende machines altijd zo interessant vond ...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100