Ik wil nieuwe auto speakers, maar hoe doe ik dat? waar moet ik naar kijken? en opletten?

ik heb sinds kort een nieuwe auto(nissan micra 1.3 GL 1998), en er zit een mooie autoradio in met cd en fm, afhaalbaar frontje etc etc, ziet er goed uit. alleen ik ga ervanuit dat de speakers bagger zijn want het geluid kraakt wanneer je de moter nog hoort(zo hard staat hij niet dan.. zeer irritant als je je muziek wat harder wil, ik wil daarom ook nieuwe speakers voor niet al te veel. het liefst 4 in totaal, 2 inbouw voor, en 2 opbouw voor opde hoede plank, ik ga niet zagen boren en die shit.

het liefst wil ik onder een bedrag van 100 euro blijven.
en het hoeft geen knallend geluid te zijn, zolang het maar een beetje gehoor geeft.

ik heb zelf al wat opgezocht, en het merk boschman is goedkoop voor een redelijke kwaliteit,

de opbouw speakers:
Boschmann opbouwluidsprekers PR-222

de inbouw speakers:
Boschmann titanium luidspreker G-5532

waar heb ik naar gekeken....
Wattage, Decibel, frequentie

waar kijk ik nog naar....
Omvang,
wattage vanuit autoradio

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke en welke zijn dat? en mijn probleem is meer dat ik mijn front door panel niet los krijg, is met die leuke clipies, maar ik vind die dingen van 20 euro wel goed,

Het beste antwoord

Krakende speakers duiden er vaak op dat ze opgeblazen of beschadigd zijn. Dat is met speakers van die leeftijd niet zo moeilijk, omdat door weersinvloeden de conus dan meestal al verdroogd is.

Inderdaad even kijken naar de specificaties van de radiocombinatie, met name naar het uitgangsvermogen en de impedantie. Waarschijnlijk heb je vier uitgangen, dus krijgt elke speaker zijn eigen uitgang. Kies speakers met dezelfde impedantie en een vermogen dat ongeveer 1,5 maal zo groot is als het uitgangsvermogen van het kanaal. Dat is meestal een goede maatstaf voor mooi geluid. Opblazen lukt dan ook nog wel, maar ik ga ervanuit dat je niet wilt knallen.

Verder kiezen voor speakers met hetzelfde formaat, voor het gemak. Het merk dat jij noemt, ben ik niet zo bekend mee, maar als je daar goede reviews over leest, zal dat wel goed zitten. Succes!