Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Auto starten met een druk op de knop, is dat wel veilig?

Ik zag zojuist reclame voor een auto waarbij je de motor kunt laten lopen door op een knop te drukken. Maar dan zou toch iedereen met je auto ervandoor kunnen gaan als ze eenmaal in je auto zitten (doordat je hem niet op slot gedaan hebt ofzo)?

Want met een 'gewone' auto moet je de sleutels hebben om weg te kunnen komen... (of met draadjes gaan experimenteren enzo, maar dat terzijde)

Of gaat dat niet zo simpel als dat je zou denken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is wel een sleutel nodig. Hetzij een kaart die radiografisch met de auto communiceert, hetzij een sleutel of een kaart die in een slot gestoken moet worden. Maar of je nu een sleutel omdraait of op een knop drukt, dat maakt voor de beveiliging van de auto niet uit.
(Lees meer...)
itsme
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van die kaart wist ik niets af. Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Op een normale sleutel zit ook een afstandsbediening.

Daar is het alleen een afstandsbediening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Renault had/heeft een systeem waarbij je eerst een soort chipcard moet insteken voordat je met die drukknop kunt starten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je sleutel moet op een bepaalde afstand zijn van de auto ik dacht dat die binnen een meter afstand moet zijn van je slot alleen dan start de motor. dit systeem is ford mee bezig en zit ook al optie bij bepaalde vw en/of seat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding