wat is de officiële snelheid van een 25km voertuig?

ik heb een een uitzending van pownews een 25km voertuig gezien maar op hun snelheidmeter stond 70km zoals je hier onder kunt zien op 8 seconden en ook hoor je ergens in de video dat iemand zegt dat hij 45km mag nou vroeg ik me af is de maximale snelheid nou 25, 45, 70 of iets heel anders? als iemand hier iets over weet of een artikel weet waarin dit staat hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zit geen video of foto bij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zie toch een video

Het beste antwoord

Een 25 Km/u karretje mag hooguit 30 km/u gaan. Maar luister goed naar wat er je verteld wordt.

Deze regeling is voor langbouw voertuigen. Als je de auto down- tunned zodat hij hooguit 25 km/u gaat moet je de kentekenplaten naar de RDW sturen en mag je met de auto rondrijden zonder kenteken. Je moet dan nog wel een verzekering afsluiten voor ongevallen (ongelukken waarin jij fout bent). Omdat je geen kenteken hebt hoef je geen wegenblasting te betalen, je hoeft geen APK keuring te doen. Hierdoor heeft niemand door wat je met je voertuig doet. Kortom, maak je hem dan sneller is er geen niemand die hier een opmerking over zal maken. En omdat je voertuig dan eigenlijk een landbouw voertuig is mogen jongeren vanaf 16 er ook in rond rijden zonder dat dit juridische consequentie's heeft.

Dan is er nog iets leuks,
Parkeerboetes en flitspalen (ook traject controlles) hebben geen effect op je want er is geen kenteken =D

Het is geniaal maar ik vraag me af hoe lang het duurt voor dat de overheid de wet zal aanpassen waarbij ex-personenvoertuigen niet voor deze regeling in aanmerking kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het voertuig dient in de constructie beperkingen ingebouwd hebben die een maximum snelheid van, in dit geval, 25km (+5) verzekeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar waarom word er dan in het interview gezegt dat een 25 km voertuig gewoon 45 mag is dit dan niet waar of zo?