Kan postnl sneller bezorgen of dag veranderen?

Ik verwacht al 3 weken een ems pakket uit china.
Maar heeft 2 weken bij de douane gelegen.
Nu staat er bij mijn pakket dat hij eindelijk word bezorgd.
Maar dat is Zaterdag en dan ga ik precies op vakantie voor een week.
Kan ik niet bellen en vragen of het vrijdag al bezorgd kan worden?
Is toch wel mogelijk ze hebben dan 2 dagen de tijd...
Of dat ze het pas over een week bezorgen als ik thuis ben...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
dan zouden ze voor iedereen zo'n verzoek moeten kunnen doen, is niet praktisch
SimonV
10 jaar geleden
Over een week kun je het dus bij het postkantoor of buren afhalen.
Is dat een probleem?

Antwoorden (1)

Als het via PostNL komt, wordt het aangeboden op de vermelde dag. Bellen om een dag eerder te laten bezorgen heeft geen nut, daar gaat men niet op in.
Er is maar één oplossing en dat is vragen aan de buren of ze het voor je aan willen nemen. Als je bij de online-bestelling niet expliciet hebt aangekruist dat het niet op een ander adres aangeboden mag worden, dan probeert de bezorger het haast altijd bij een buur. (Waar ik woon gebeurt het zo door de bezorgers van UPC, Sand en PostNL, zonder problemen).

Toegevoegd na 5 uur:
Er zijn tegenwoordig veel replica/namaak producten te verkrijgen in China via hun webshops. Het importeren en het kopen van deze producten is illegaal en strafbaar in de Europese Unie. Als een pakket bij de douane blijft liggen kan een van de redenen zijn dat men geen zekerheid krijgt over de inhoud van het pakket. Twee maanden is geen uitzondering.
Pakketten via Express Mail Service (EMS) worden normaliter met operationele voorkeursbehandeling afgehandeld maar daarnaast moet PostNL nadat het pakket is vrijgegeven voor EMS weer veel meer administratieve handelingen verrichten om het pakket in te klaren. (B.T.W. en/of invoerheffingen en douanerechten)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gaat om een pakket uit china.
Dus heb niks kunnen vermelden.
Ben wel redelijk boos op postnl.
Ems zegt zelf dat verzendingen 3-12 dagen duren. Wacht nu al bijna 4 weken. En dan is het pakket vrijgegeven door de douane duurt het nog 3 dagen voordat je thuis is. Ik dacht dat pakketpost er in 1 dag is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben wel redelijk boos op postnl. Want? Wat hebben zij verkeerd gedaan dan?