Kan je anoniem een brief naar iemand sturen?

Ik wil graag een brief, en dan niet via de mail maar gewoon echt een kaart met tekst erop maar kan je dit anoniem sturen dus zonder dat die persoon weet van wie de afzender is? Ik stuur nooit brieven/kaarten dus misschien is dit een domme vraag maar kan dit gewoon of moet je iets doen of wat moet je erop zetten? Graag antwoord, alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
22.5K
ronron1212
10 jaar geleden
Ja dat kan je doen als je nergens je naam opzet.
Ivana
10 jaar geleden
Een Valentijnskaart stuur je toch ook zonder afzender? Ja. dat mag.
Alleen als het een kaart is met scheldwoorden of bedreiging heb ik daar een andere mening over. Een liefdesverklaring (:)) kan natuurlijk wel als je de rest 'mond'eling doet.

Het beste antwoord

Het versturen van een anonieme brief of kaart gaat met de gewone post veel makkelijker dan via de e-mail.
Als je een kaart verstuurd wordt deze gestempeld. Dit gebeurd in een distributiecentrum. Deze stempel bevat een datum en een plaatsnaam. De plaats is waar dit distributiecentrum zit. Toen ik nog 30km van Rotterdam woonde, werd het daar afgestempeld. Maar post uit Groningen werd in Zwolle gestempeld. Je kunt aan de hand van de poststempel heel globaal zeggen uit welk deel van Nederland (of de wereld) een poststuk komt.
Gewone brievenbuspost wordt niet geregistreerd in een systeem. Dus niet waar hij gepost is (bv welke brievenbus), wanneer hij gepost is of waar hij heen gaat. Dit gebeurd enkel met aangetekende post en pakketten.
Dus als iemand van jouw post ontvangt, kunnen ze alleen maar een gokje wagen op basis van de stempel. Maar ver zullen ze er niet mee komen, mits ze natuurlijk niet je handschrift herkennen.
Je kunt eventueel ook kiezen voor een kaart via Greetz.nl of zo. Dan staat er zelfs geen poststempel op en niet je eigen handschrift.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, bedankt! Ben helemaal niet in de brieven maar dit is echt een goed antwoord dus bedankt ervoor!

Andere antwoorden (1)

Ja, waarom zou dit niet kunnen, anoniem per post is eenvoudiger dan per e-mail.
Alleen de plaats van verzenden op de stempel is te zien. Gewoon je naam niet vermelden dus.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plaats van verzenden? Ja, ik stuur echt serieus nooit brieven, beetje beschamend maar hoe bedoel je precies?
ronron1212
10 jaar geleden
De post stempelt je brief af. Op de postzegel.
Frimu2
10 jaar geleden
Dank je ronron...