Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet uit eigen ervaring het gemiddelde verbruik van een klassieke Mercedes??? zie toelichting

Je ziet ze steeds meer rijden en ik overweeg een 190 d aan te schaffen. Belangrijk is voor mij wat het gemiddelde verbruik is. Ik ben een rustige rijder die met name op de snelweg zit en niet boven de 120 uit kom

Toegevoegd na 18 minuten:
De 190 d is er in twee uitvoeringen. Ik overweeg de 190 d met 2 liter motor. Geen automaat en als het zich voordoet een 5 bak

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben het met je eens. Ik heb al diverse auto,s bekeken die er slecht aan toe zijn. Ze zijn er wel ( goede ) en ik heb geduld. Maar het verbruik ? Weet je dat ??

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met 2.0 diesel 75 pk kun je op de snelweg 1/20 halen en met stadsverkeer zo'n 1/15. Je kunt beter een 250d kopen want een 200D is niet vooruit te branden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit kwam ik tegen op internet Omke:

"Een Mercedes 190 was een langgekoesterde wens en dan het liefst een diesel.
Alleen het vinden van een goed exemplaar viel niet mee. Toevallig op weg naar familie zag ik een fraaie wijnrode 190 D uit 1991 staan bij Auto Jansma te Marum met een hoge kilometerstand maar in prima uiterlijke staat.

Na lang dralen en een overtuigende proefrit tot aanschaf overgegaan. Veertien maanden APK erbij is ook niet verkeerd ook al zegt dat niet alles.

Het dieselgeluid is gewoon muziek voor mij! Het rijden vergt enige gewenning omdat de Mercedes relatief traag is en een 4-bak heeft. Maar de kwaliteitsbeleving is enorm. Niks geen rammeltjes en kraakjes en aan alles merk je dat er goed over de 190 is nagedacht. Zo loopt het regenwater van de voorruit via een geleiderooster weg zodat je geen last hebt van binnenlopend water als de voorruit (een beetje) openstaat.

En juist omdat de 190 D zo traag is ga je heel anders rijden. Veel relaxter dus is de 190 D de ultieme onthaastingsauto?

Schakelen en remmen gaan prima. De wegligging is buitengewoon, hobbels en andere oneffenheden worden prima weggefilterd.

Na zoveel kilometers maakt de auto een ongehoord solide indruk. Het verbruik is uitstekend, 1 op 16. Geen olieverbruik geconstateerd.

Het interieur is netjes, de stoelen zijn in perfecte staat en de auto is lekker stil. Doe je de motorkap open dan straalt de degelijkheid je tegemoet!"

Kijk verder via de link, succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding