In onze straat is een bedrijfspand leeg komen te staan ze hebben wel de borden inrit vrijlaten op de toegangsdeuren laten zitten Is dit nog geldig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (3)

ja. voor een inrit mag je sowieso al niet parkeren .
en voor hetzelfde komen er nog wel mensen die iets in dat pand moeten doen
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal correct. Bovendien wil de brandweer, mocht het nodig zijn, graag dichtbij kunnen komen.
Een bordje inrit vrijlaten heeft geen rechtskracht. Het is een verzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of er wel of geen bord staat is eigenlijk niet van toepassing. Heeft geen wettelijke status. Dat is opgevangen door in de wet te zeggen dan je niet mag parkeren voor een in of uit rit.