Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

koplamp vervangen

ben naar kwikfit geweest mijn rechter steller doet het niet nu zegt de man dat ik heel de kast moet vervangen of zo
en dat het bij de vw dealer moet en dat het nogal duur is kan dit zonder dat er naar gekeken is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ha, die Roosje76;

Ga eens bij een onafhankelijke (merkloze) garage langs voor een vrijblijvende prijsopgaaf. Informeer dan ook eens bij een goede sloperij, want zeker van de meeste VW's is dit soort onderdelen ook goed gebruikt te krijgen. Maar los daarvan; autorijden en zo'n ding onderhouden is gewoon duur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja hoor.
Een koplamp kost ongeveer € 50 en er komt ook nog een arbeidskosten er bij.
Is eigenlijk half uurtje werk...

Ik ken dat probleem zelf ook.

Toen ik mijn angel eyes in ging bouwen moest de voorbumper en de grill eraf.

http://members.casema.nl/avans72/montage_voorbumper.htm

Gelukkig had ik nog een paar extra handige handen die me gingen helpen.

Succes.!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de stelschroef is onderdeel van de hele koplampunit en als die kapot is dan moet de hele unit vervangen worden. Dit hoeft niet perse bij een dealer te gebeuren hoor. Er zijn ook garagebedrijven die met gebruikte onderdelen werken. Dat is een stuk voordeliger. Misschien heb je handige kennissen of vrienden die de klus voor je willen doen, dan kun je zelf de koplamp op een autosloop halen. Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De stelschroef gaat meestal vastzitten na verloop van tijd.
een goeie garage die zal proberen dit op een of andere manier los te maken,of deze moet afgebroken zijn.
als de hele kast vervangen moet worden,kun je beter op de sloop kijken,of via internet naar een gebruikte.
de originele onderdelen van vw zijn hartstikke duur,en dat kan je honderden euro,s kosten.
ik vind het zo makkelijk gezegd van kwikfit een andere kast,een handig iemand kan zoiets op een of andere manier best zo oplossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mate de auto's inovatiever worden zijn er ook steeds meer onderdelen die alleen maar door de dealer vervngen kunnen/mogen worden. Dit heeft te maken met het zogenoemde electronisch-, of computercircuit dat in de auto onder het dashboard ligt...

Ik heb dit vorig jaar bij de Mercedesdealer gehad en was toen 36 euro aan arbeidsloon kwijt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
" electronisch-, of computercircuit dat in de auto onder het dashboard ligt…" ?????
Dit antwoord slaat nergens op ( zie het antwoord van grietje, en leer....)
1: kwik fit heeft niet gekeken
2: VW heeft niet gekeken

Ik zou zeggen: Even langs bij VW. Vragen wat het kost om te repareren. Kans is groot dat ze roepen:
'Het is al klaar mevrouwtje, het stelschroefje zat vast. Kost u niks'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Kwik-Fit, daar zeg je wat.

Maar goed, vaak is het stel mechanisme stuk en dan moet je inderdaad een nieuwe/andere unit.
Je kan op de sloop goede unit's vinden voor niet al te veel geld. Probeer ook een google en zoek op koplampen voor jou auto, je zult versteld staan hoeveel bedrijven er zijn die goedkoop deze unit's leveren. Ik weet niet hoe oud jou auto is want als je een nieuwe unit plaatst en de andere oud laat is het vaak geen gezicht (dof en of verkleurd glas/kunststof of steenslag pitjes)
Kijk ook een op http://www.onderdelenlijn.nl daar kun je op geven wat je nodig hebt en sloperijen door heel Nederland doen je dan een aanbieding, en opsturen is geen probleem.

Let op, als je koplampen hebt vervangen dienen deze wel gesteld te worden. Het verwisselen is meestal niet zo groot probleem en is voor veel mensen makelijk zelf te doen.

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het electrisch/mechanisch gedeelte kapot is,is het mogelijk dat de hele koplampunit vervangen zal moeten worden. maar kijk eens voor een tweedehands koplamp unit en zet het er zelf in is niet moeilijk en bespaart je enorm veel geld en als je het prijsbedrag vergelijkt met een nieuw onderdeel bij de dealer dan is het zeker de moeite waard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding