Waar komt het strooizout voor Nederland vandaan?

Waar komt strooizout vandaan, of hoe wordt strooizout gemaakt? Ligt dit bijvoorbeeld een heel jaar lang op een plek in Nederland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
2K

Het beste antwoord

Dat kan vacuümzout, steenzout of zeezout zijn. Zeezout is in Nederland niet gebruikelijk. Vacuümzout wordt gefabriceerd door onderaardse zoutlagen in vloeibare vorm omhoog te pompen en het vervolgens in de fabriek zodanig te bewerken dat er korrels overblijven. Vacuümzout is behoorlijk zuiver. Steenzout wordt gewonnen in zoutmijnen, met name in Duitsland en Oostenrijk. Steenzout is ongezuiverd en bevat meer verontreinigingen dan vacuümzout. De korrel is groter en onregelmatiger.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Merci!