Iets aangetekend versturen betekend dat het pakje gevolgd wordt tot aan de deur waar u dan ook moet handtekenen voor ontvangst.
Het is een soort garantie dat het geleverd zal worden of is.

Een zending onder remboursement wil zeggen dat er kosten betaald moeten worden door de ontvanger, eigenlijk ook een soort garantie dat het geleverd zal worden maar met duidelijk ander doel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet het verschil inderdaad tussen beide soorten, maar er is nu een pakje naar me verstuurd wat onder rembours verstuurd zou worden. Maar ik zie als ik me inlog met het track en trace nummer nergens dat het onder rembours is verzonden en wat de kosten zijn. Er staat alleen dat ik moet tekenen bij ontvangst en dat het pakje tot 500 euro verzekerd is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is uw pakje niet onder rembours verzonden maar als een verzekerde zending, dat is nog iets anders dan rebours of aangetekend.
Iemand kan een pakje versturen met een verzekering voor de waarde maar ook met de zekerheid dat u het ontvangen heeft door u te laten handtekenen bij ontvangst, zo is de verzender zeker dat u het ontvangen heeft.
Als je bij een zending die onder rembours verstuurd is het remboursbedrag niet betaalt aan de postbode/de chauffeur zal deze het pakket niet afgeven. Vaak moet je ook voor ontvangst tekenen, maar dat staat los van het remboursement.

Bij een aangetekende zending hoef je niets te betalen aan de postbode/de chauffeur maar wel een handtekening voor ontvangst zetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het pakket met DPD verstuurd is, zie je bij een 'gewone' zending een statuscode 101 of 136 in de levensloop. Bij een rembourspakket meestal 109.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar hoe kan ik dit weten voordat het pakket bezorgd is, met behulp van het track en trace nummer.
Computoon
10 jaar geleden
Zie toevoeging aan mijn antwoord. Ik weet alleen hoe het gaat bij DPD maar weet niet welke expediteur jouw leverancier heeft ingezet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is met PostNL verstuurd dus helaas heb ik hier niks aan.
Ik denk niet dat jij aan de track and trace code kunt zien dat het onder rembours verstuurd is omdat de track and trace alleen aangeeft wat het pakketje is voor je het ontvangen hebt maar 100% zeker ben ik niet en ik kan het ook nergens terugvinden.