Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn originele kentekenplaat weer gevonden, maar ondertussen wel nieuwe besteld. Kan ik de originele weer monteren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Nee. Jouw kentekenplaten zijn vervangen door nieuw platen met hetzelfde kenteken maar met in reliëf voorzien van een 1 (of hoger als ze vaker zijn verdwenen).
Jouw oude platen zijn vanaf de melding van vermissing definitief ongeldig.
Dat betekent dat je zelfs strafbaar bent als je daarmee zou rondrijden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Door de melding van vermissing ben je beschermd tegen misbruik door anderen. Dat zou niet kunnen als je er zelf weer mee gaat rondrijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
kun je de oude platen ergens inleveren dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat niet meer zo.
http://www.geld.nl/autoverzekering/service/kentekenplaat_verloren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan Ritsuka: Met teruggevonden platen mag je doen wat je wilt, als je er maar voor zorgt dat ze niet meer op een voertuig komen. Aan Crea: Jouw link bevestigt mijn antwoord. Alleen de strafbaarheid wordt niet genoemd, maar dat hoeft niet vanwege de vanzelfsprekendheid dat misbruik strafbaar is.
het gele gedeelte wit schilderen kan je op n aanhanger hangen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing