Nee, een verblijfsvergunning is geen geldig betaalmiddel voor een auto.

Als je bedoelt of iemand die een verblijfsvergunning heeft,
een auto kan kopen, dan is het antwoord ja.

Of hij/zij er ook in mag rijden in Nederland, hangt weer af van wat
voor rijbewijs diegene heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij niet dan is het straf baar
Castle
10 jaar geleden
"Nee, een verblijfsvergunning is geen geldig betaalmiddel voor een auto." Haha goeie.... ;)
Een auto wordt in Nederland bij aanschaf gekoppeld aan je Burgerservicenummer (GBA gegevens). Je moet hiervoor dus minimaal een geldige verblijfsvergunning hebben, en ingeschreven staan in de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) in een Nederlandse gemeente.

Het zit zo: Als je een verblijfsvergunning hebt kun je dus een auto kopen en op je naam laten zetten via het gemeentehuis (gebruikelijke manier bij verkoop tweedehands voertuig).

Als je geen rijbewijs hebt mag je alsnog een auto op je naam zetten, alleen mag je er niet in rijden natuurlijk. Een rijbewijs is geen voorwaarde voor de tenaamstelling van een auto.

Je rijbewijs: Als je in het bezit bent van een verblijfsvergunning mag je gewoon je Nederlands rijbewijs halen. Je kunt trouwens wel lessen en zelfs examen doen zonder verblijfsvergunning, maar je kunt echter pas je rijvaardigheidspapieren van een geslaagd examen omwisselen (aanvragen) naar een rijbewijs als je een geldige verblijfsvergunning hebt.