Wordt er gebruik gemaakt van een ambulancebus in Nederland?

Ik kan er zelf niks over vinden, maar misschien weet iemand er meer van?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ambulancebus ? ziekenvervoer of bedoel je wat anders?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"An ambulance bus, medical ambulance bus, AmBus, AmbuBus[1] or MAB[2] is a type of ambulance used to transport and treat multiple patients who require ambulance level care."
Een ambulancebus, medische ambulance bus, AmBus, Ambubus of MAB is een type ambulance gebruikt om meerdere patienten tegelijk te vervoeren en te behandelen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ambulance_bus Eerst zoeken, dan lezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan vragen *
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst zoeken, dan vragen? Je past je vraag pas aan in een reactie ?

Het beste antwoord

Er worden wel ambubussen gebruikt door teams die een uitname bij een donatie doen maar dat is blijkbaar niet wat je bedoelt. Verder hebben wij in Nederland niet van die bussen.

http://www.wktransplant.nl/zut.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Als dit gebruikt werd had ik nu wel antwoord gekregen, dus ik sluit de vraag. Plusje voor de moeite.