Wat is het gevolg als je de postcode fout heb ingevoerd?

Ik heb een fout gemaakt bij een bestelling via Marktplaats. In plaats van 2215XX is het pakketje verstuurd via 215XX. Iemand een idee wat het gevolg is? Dank.

Weet jij het antwoord?

/2500

Meestal wordt er dan gekeken naar de plaats, straat en huisnummer. Als de adres nog steeds niet gevonden wordt dan wordt je pakketje gewoon naar je thuis opgestuurd. Zover ik weet...

Je hebt maar 3 cijfers getikt, dat kan betekenen dat dat ook is wat je hebt ingevuld of je hebt een cijfertje hier vergeten in te vullen en je hebt wel vier cijfers ingevuld op het adres maar een verkeerde postcode. In geval 1 geldt het onderstaande want daar is geen normale postcode van te maken: De computers sorteren op postcode, als er geen duidelijke postcode uitkomt wordt je pakketje (ik neem aan dat het een brievenbuspakket was anders had de postbaliepersoon het al moeten zien) er uit gehaald en word de postcode opgezocht aan de hand van het opgegeven adres. Vrijwel zeker komt het een dag later aan als normaal, als je geluk hebt komt het wel op de goede dag aan. In geval 2 ligt het eraan of de vier cijfers een goede postcode zijn, in dat geval gaat je pakketje eerst die kant op en komen ze de werkdag na het pakketje is opgehaald er achter dat de postcode en het adres niet klopt. Dan wordt de goede postcode opgezocht en dan gaat je pakketje weer het proces in. Het is dan zeker een dag later dan normaal. 3: als ze er echt helemaal niet uitkomen (omdat het adres niet goed leesbaar is) dan sturen ze het terug als je je eigen adres er op hebt gezet natuurlijk anders wordt het een poosje opgeslagen en kun je er navraag naar doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100