Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn aanhanger is ongeladen lager dan de achterlichten en kentekenplaat van mijn auto. Toch eigen verlichting en kentekenplaat op aanhanger nodig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
506
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Altijd bij elke aanhanger. Zelfs bij een fietsendrager is het verplicht.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, sterker nog, dat is verplicht op een aanhanger! Als de auto van degene achter je een ander formaat heeft en bijv. iets hoger, of iets lager is, dan kan het zijn dat degene achter je de achterlichten niet ziet en dus niet weet wat je van plan bent. Dit kan tot botsingen leiden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, al was het maar dat een achterligger, vooral in het donker, goed kan zien dat je een aanhanger hebt.

Anders kan hij, wanneer hij de aanhanger niet (goed) opmerkt de beschikbare remweg wel eens verkeerd inschatten...

Dat kan tot vervelende situaties leiden.
(Lees meer...)
Ritsuka
9 jaar geleden
had ik laatst op de snelweg, ik kwam de oprit op, en een auto kwam nog voorbij. Ik wilde erachter invoegen, en zag echt net op tijd dat er nog een aanhanger achter zat. Die was ook onverlicht.. Ik schrok mij rot en had bijna een botsing.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding