Hoeveel taxfree drank en eten mag ik meenemen op een intercontinentale vlucht vanuit Schiphol naar Zuid-Afrika?

En ik doel dan op het see-buy-fly principe van Schiphol waarbij je naar de paspoortcontrole de mogelijkheid hebt om nog goederen in te kopen voor je vlucht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Voor de winkels op Schiphol maakt het niet uit wat je koopt in de winkels.
Waar je op moet letten is wat je mag invoeren in Zuid-Afrika.
En natuurlijk wat je aan handbagage mag meenemen op de vlucht.

Volgende vond ik:
Voor een aantal artikelen is een maximum aantal ingesteld wat je vanuit je eigen land mee mag nemen naar Zuid-Afrika zonder invoerrechten te hoeven betalen. Het gaat hier om belastingvrije souvenirs tot een waarde van 1250 rand (Zuid-Afrikaanse munteenheid), 400 sigaretten, 50 sigaren, 250 gram tabak, 2 liter wijn, 1 liter ‘andere’ alcoholische dranken, 50 milligram parfum en 250 milligram eau de toilette.
"1250 rand is 118, 73 euro - de koers van vandaag 12 juni 2012"

Wil je meer meenemen betaal je 20% aan invoerrechten over de totale waarde van je goederen. Komt het gezamenlijke bedrag dat je wil invoeren boven de 10.000 rand uit betaal je zelfs een invoertarief van 30%, exclusief BTW.

De bron is een website die geheel over Zuid-Afrika, tips en adviezen bevat, dus niet een officiële douane site, ik zou dus de bovenstaande regels nog checken bij een officiële ZA instantie, zoals Verkeersbureau of Ambassade van het land.