Wat was de eerste landingsbaan op schiphol?

Wat is de volgorde van aanleg van de langdingsbanen? volgens mij was de oostbaan het eerste en hoorde bij het oude schiphol, maar wat was de volgorde daarna?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

In 1935 werden er vier landingsbanen tegelijk aangelegd.
De Oostbaan is van 1945 (hij verving de oude oostbaan uit 1920). De Aalsmeerbaan is uit 1950. De kaagbaan is van 1960; de Buitenveldertbaan uit 1967 en de Zwanenburgbaan uit 1968; de Polderbaan uit 2003. Zie de bron.

Toegevoegd na 1 minuut:
De in 1935 aangelegde banen en de oude oostbaan zijn verdwenen; De nu bestaande Oostbaan is dus de oudste nog bestaande baan.

Toegevoegd na 1 minuut:
De oude (verdwenen) oostbaan dateerde uit 1920 en zou je als de eerste landingsbaan kunnen beschouwen.