Waarom knipperen de lampjes van een vliegtuig?

Is het niet veel logischer om ze gewoon continu te laten branden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Knipperende lampjes vallen meer op! En er zijn ook continue brandende lampjes op een vliegtuig (aan beide vleugel uiteinden een rode en een groene en aan de achterkant een witte). Het feit dat je alleen de knipperende opvalt geeft al aan hoeveel opvallender dat is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Omdat het dan nog beter opvalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
knipperde licht trekt meer aandacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze constant zouden branden zouden ze moeilijk te onderscheiden zijn van de sterren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, sterren bewegen natuurlijk ook zo snel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vliegtuig kan ook recht op je afkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt me sterk, aangezien hij dan naar beneden zou moeten vliegen wil het lijken alsof 'ie stilstaat.
Kijk,

Omdat je aan een constant brandend lampje gewend raakt. Een knipperende lamp blijf je opmerken.

Sherlock
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van wie was in godsnaam die min. Ik help iemand, en dan krijg ik een min.
Voor signalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals aangegeven hier omdat het beter opvalt.

De knipperlichten branden overigens niet de hele vlucht maar enkel voor en tijdens het landings en startgedeelte.

En ik weet niet wie hier zitten te minnen maar slaat nergens op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knipperen is veel vetter, houd de routine weg uit t leven snap je? De ene keer aan, andere uit! De hele tijd aan is zoooo saai.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knipperen licht trekt veel meer aandacht.

Niet alle lampjes knipperen trouwens. Alleen het strobe light en het beacon light. De landing lights, het taxi light en de naviagtion lights branden continu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knipperende lampjes vallen meer op, maar echter, ze geven ook de status van het vliegtuig aan.

Bijv:
Taxieën,
Landden,
e.d.

Zo knipperen ze niet altijd en kunnen andere vliegtuigen zien wat de "status" van het betreffende vliegtuig is.
Ook heeft de luchtverkeersleiding ook meer controle en duidelijkheid.

Groetjes:)